fbpx

Deze vrouw (45) gaf haar baan op en begon een koekjeswinkel

Of je nu een schoolmeisje of een succesvolle zakenvrouw bent: blijf altijd dromen. Het verhaal van de 45-jarige Julie Waxman uit Amerika is een mooi voorbeeld. De vrouw gaf haar goedbetaalde baan op om een koekjeswinkel te beginnen. Wil jij ook jouw baan (deels) opgeven voor die ene droom? Drie tips!

Lees ook:
Wat vertellen jouw dromen over je?

Je baan opgeven voor je droom

egoïsme 1

Tip 1: reflecteer en ga ervoor

Hoe weet je eigenlijk of je klaar bent om iets nieuws te proberen? Volgens Julie Waxman zodra je het gevoel hebt dat je stilstaat en dit de komende jaren niet meer lijkt te gaan veranderen. Voor haar voelde het op een zeker moment alsof ze niks meer leerde. Toen ze na levenslang omhoogwerken in de hoogste salarisschaal terechtkwam, leek het alsof ze het plafond van haar carrière had bereikt. Op dat moment wist Julie: de tijd is rijp om te starten met koekjes bakken. Stel jezelf de vragen: 1. Voelt mijn droom als een uitdaging? 2. Ben ik bereid om er elke dag effort in te stoppen? 3. Hebben andere mensen baat bij mijn product? Drie keer ja? Ga aan de slag!

Tip 2: gebruik social media slim

Het gebruik van social media is een belangrijke tool om mensen (je klanten) te bereiken. Ga ervan uit dat de klant altijd gaat voor wat jij aanbiedt. Omdat Julie Waxman koekjes in alle kleuren van de regenboog verkoopt, plaatst ze bijna dagelijks een overkill aan foto’s hiervan op haar kanalen. De kracht zit ‘m in herhaling. Klanten kunnen er niet omheen en gaan langzaam maar zeker geloven in jouw missie. En al helemaal als je boodschap helder, aantrekkelijk en betrouwbaar is: focus en test je business dan ook op deze drie punten.

Tip 3: Neem de tijd

Droom groot, maar begin klein. Start bijvoorbeeld met gratis samples weggeven aan familie en vrienden en vraag feedback. Ga dan verder met (gratis) promoten aan interessante zakenrelaties en klantengroepen die gemakkelijk reclame verspreiden (zoals op beurzen en op scholen). Als mensen tevreden zijn zul je merken dat een groot deel in de toekomst nogmaals bestelt en dan voor je product wil betalen. Neem de tijd om dit te laten ontstaan. Als je intensief en consequent bezig gaat om jouw missie te laten slagen, is de ervaring van Julie Waxman dat je binnen zes maanden je eerste klant kunt verwachten.

Ter inspiratie kun je hier de video van Julie Waxman van Baked in Color bekijken:

Succes!

Lees ook:
Tips voor als je het roer wilt omgooien